Ιστορία

Το tae kwon do ως άθλημα με την σημερινή του μορφή έχει τις ρίζες του στην Κορέα.

 Γύρω στο 1945 και με βάση παραδοσιακές πολεμικές τέχνες που αναπτύχθηκαν στα βάθη των αιώνων (700-600 π.Χ.) στην ευρύτερη γεωγραφική περιοχή της Κορεατικής χερσονήσου, αξιωματικοί του Κορεατικού στρατού διαμορφώνουν το νέο πρόσωπο του σύγχρονου εθνικού τους σπορ και του δίνουν την ονομασία Taekwondo.

Κυριολεκτώντας, Tae-kwondo σημαίνει τέχνη των ποδιών και των χεριών (Tae= πόδια, kwon= χέρια, do= φιλοσοφία, τέχνη). Η σε μεγαλύτερη ποσοστό χρήση των ποδιών, στο Taekwondo, σε σχέση με άλλες πολεμικές τέχνες, το κάνει πιο αποτελεσματικό, διότι τα πόδια και πλέον ισχυρά είναι, αλλά και μεγαλύτερη εμβέλεια έχουν, απ' ό,τι τα χέρια.

Φυσικά οι Κορεάτες, στην προσπάθειά τους να παρουσιάσουν την χρήση των ποδιών ως αποκλειστικότητά τους, όταν ο άνθρωπος αμύνεται, αλλά και όταν επιτίθεται, αποκρύπτουν μεθοδευμένα ότι στην κλασσική Ελληνική αρχαιότητα στο άθλημα του Παγκράτιου, για το οποίο υπάρχουν ιστορικά στοιχεία, αναμφισβήτητα πλέον και επιστημονικά τεκμηριωμένα, χρησιμοποιούντο και αποτελεσματικότατα μάλιστα, τα πόδια.

Η παραπάνω επισήμανση ίσως αποτελέσει για κάποιον ερευνητή, την αρχή της εξήγησης, γιατί το άθλημα του Taekwondo ταίριαξε στην ιδιοσυγκρασία του Έλληνα και είχε στην πατρίδα μας, την σημερινή σε πλάτος και ύψος ανάπτυξη. 

Μέχρι το 1973 παγκοσμίως το Taekwondo ήταν ένα. Πολιτικές εξελίξεις στο κράτος της Νότιας Κορέας, ήταν αφορμή να παρουσιασθεί παγκοσμίως το Taekwondo, από τότε με δύο τάσεις, το αγωνιστικό σύστημα Ι.Τ.F., που το εκπροσωπούσαν Κορεάτες πολιτικοί εξόριστοι, με έδρα τον Καναδά και το αγωνιστικό σύστημα W.T.F. με έδρα την Σεούλ, που το εκπροσωπούσε η κυβέρνηση.

Το 1988 και επειδή η Ολυμπιάδα του έτους εκείνου έγινε στην Σεούλ, η Κορέα ως διοργανώτρια χώρα και έχοντας μέσα στους Αθανάτους τον Un Yong Kim στην θέση του αντιπροέδρου της Δ.Ο.Ε., δεύτερος δηλαδή στην ιεραρχία μετά τον Πρόεδρο Antonio Samaranch, κατόρθωσε στην διοργάνωση εκείνη, να παιχθεί το Taekwondo ως άθλημα επίδειξης, ώστε να το γνωρίσουν οι Αθάνατοι και να το εντάξουν ως άθλημα, στο πρόγραμμα των επόμενων Ολυμπιάδων.

Στην Ολυμπιάδα της Σεούλ (1988), η Ελλάδα δεν ήταν παρούσα διότι η W.T.F., που είχε την ευθύνη της διοργάνωσης, θέλοντας να επιδείξει ότι καλύτερο υπήρχε, για να εντυπωσιάσει τους Αθανάτους και να έχει την εύνοιά τους στην ψηφοφορία της ένταξης του Taekwondo στα επίσημα αθλήματα του Ολυμπιακού προγράμματος, κάλεσε αθλητές και αθλήτριες των κρατών που ήταν μέσα στην πρώτη δεκαεξάδα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Taekwondo 1987, το οποίο έγινε στην Ισπανία.

Το 1992 στην Ολυμπιάδα της Βαρκελώνης, το Taekwondo παίζεται για δεύτερη συνεχόμενη φορά, ως άθλημα επίδειξης, με την Ελλάδα παρούσα, διότι στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Taekwondo 1991, το οποίο έγινε στην Αθήνα, οι Έλληνιδες κατέλαβαν στην παγκόσμια κατάταξη, την έβδομη θέση και οι άνδρες τη δωδέκατη.

Στην Ολυμπιάδα της Βαρκελώνης, η ελληνική συμμετοχή (Δροσίδου, Μπάδας), επιβραβεύθηκε με την κατάκτηση ενός χάλκινου μεταλλίου (Δροσίδου).

Τον Σεπτέμβριο του 1994 στην 103η ολομέλεια της Δ.Ο.Ε. στο Παρίσι, αποφασίσθηκε ομόφωνα να είναι το άθλημα του Τaekwondo, στο επίσημο πρόγραμμα των αγωνισμάτων της Ολυμπιάδας του Σίδνεϋ, το έτος 2000.

Στους Ο.Α. του Σύδνεϋ χρυσός Ολυμπιονίκης είναι ο Μιχάλης Μουρούτσος που κατέκτησε το χρυσό μετάλλιο στην κατηγορία των -58.

 

H Ιστορία του αθλήματος στην Ελλάδα  

ΣTHN Ελλάδα το Taekwondo ήρθε περίπου στο τέλος της δεκαετίας του 1960, με πρωτογενείς πυρήνες τον Σταμάτη Κάσση στην Αθήνα και τον Γιώργο Στυλιανίδη στην Θεσσαλονίκη, οι οποίοι το γνώρισαν, το έμαθαν και καταξιώθηκαν ως δάσκαλοι στην τότε Δυτική Γερμανία.

ΜΕΧΡΙ το 1979 το Ελληνικό πλέον Taekwondo, καλλιεργήθηκε στα πλαίσια της ιδιωτικής πρωτοβουλίας και με προσπάθειες των δασκάλων Σταμάτη Κάσση και Γιώργου Στυλιανίδη, κατόρθωσε να υιοθετηθεί από τον Σ.Ε.Γ.Α.Σ., ο οποίος το βοήθησε να κάνει μεγάλα βήματα προόδου μέχρι το 1987, οπότε και ανεξαρτητοποιείται με την ίδρυση της ΕΛ.Ο.Τ. (Ελληνική Ομοσπονδία Taekwondo), η οποία ήταν και η 23η αναγνωρισμένη από την Γ.Γ.Α. αθλητική ομοσπονδία.

 

Tο ΤΑEKWON DO από τον ιδρυτή του στρατηγό CHOI HONG HI

Παρόλο που το πότε και που ξεκίνησαν οι πολεμικές τέχνες δεν έχει ακόμη ξεκαθαριστεί για τα καλά, εντούτοις είναι δεδομένο ότι πολύ παλιά υπήρξαν φυσικές πράξεις που περιλάμβαναν τη χρήση των ποδιών και των χεριών για το σκοπό της αυτοάμυνας, εάν ορίζαμε αυτές τις φυσικές πράξεις σαν ΤΑΕΚWΟΝ DO οποιαδήποτε μπορεί να ισχυριζόταν πως επινόησε το ΤΑΕΚWΟΝ DO. Υπάρχει όμως πολύ μικρή ομοιότητα ανάμεσα στο σημερινό ΤΑΕΚWΟΝ DO και τις μορφές άοπλης μάχης που αναπτύχθηκαν στο παρελθόν.

Το ΤΑΕΚWΟΝDO διαφέρει πάρα πολύ απ τις άλλες πολεμικές τέχνες. Στην πραγματικότητα καμία άλλη πολεμική τέχνη δεν είναι τόσο προηγμένη όσον αφορά τη μεθοδικότητα και αποτελεσματικότητα. των τεχνικών καθώς και την άριστη φυσική κατάσταση που μεταδίδει στους ασκούμενους Εφόσον οι θεωρίες, ορολογία, τεχνικές, συστήματα, μέθοδοι, κανόνες πρακτική εφαρμογή και πνευματική εμπέδωση έχουν αναπτυχθεί επιστημονικά και έχουν συστηματοποιηθεί και ονομαστεί απ'τον ιδρυτή, θα' ταν λάθος να θεωρήσουμε Οποιαδήποτε άλλη φυσική πράξη στην οποία χέρια και πόδια χρησιμοποιούνται για την αυτοάμυνα σαν ΤΑΕΚWΟΝ -DO. Καμιά άλλη πολεμική τέχνη δεν είναι εξουσιοδοτημένη να λέγεται ΤΑΕΚWΟΝDO. Μόνο αυτοί που εξασκούνται στις τεχνικές που βασίζονται στις θεωρίες, αρχές και φιλοσοφία του ιδρυτή του, Θεωρούνται μαθητές του αυθεντικού ΤΑΕΚWΟΝDO.

 

Πότε και που ξεκίνησε το ΤΑΕ ΚWΟΝ DO.   

Ένας συνδυασμός περιστάσεων έκανε δυνατό για μένα, να ιδρύσω και να. αναπτύξω το ΤΑE KWΟΝ DO, εκτός του ότι γνώριζα TΑΕΚ ΚΥΟΝ είχα την ευκαιρία να μάθω και καράτε στην Ιαπωνία κατά την διάρκεια των 36 χρόνων στα . οποία η χώρα μου βρισκόταν υπό την Ιαπωνική κατοχή. Μετά την απελευθέρωση της Κορέας το 1945, τοποθετήθηκα σε διακεκριμμένη-θέση, σαν ιδρυτικό μέλος των νεοσχηματιζόμενων ενόπλων δυνάμεων της Νότιας Κορέας. . Το πρώτο μου έδωσε την αίσθηση της δημιουργίας, ενώ το δεύτερο τη δύναμη να διαδώσω το ΤΑΕΚWΟΝDO, παρ'όλες τις λυσσαλέες αντιδράσεις. Η ανάδειξη του ΤΑΕΚWΟΝDO σε διεθνή πολεμική τέχνη σε σχετικά μικρό χρονικό διάστημα, οφείλεται σε μια ποικιλία παραγόντων. Τα κακά της σύγχρονης κοινωνίας (ηθική διάβρωση, υλισμός, εγωισμός) δημιούργησαν ένα πνευματικό κενό. Το ΤΑΕKWΟΝ DO ήταν το αντιστάθμισμα για τα υπερισχύοντα αυτά αισθήματα του πνευματικού κενού, της καχυποψίας και παρακμής. Επί πλέον υπήρξαν και βίαιοι καιροί στους οποίους οι άνθρωποι είχαν την ανάγκη να βρουν μέσα για την προστασία τους, και γι'αυτό η ανωτερότητα του ΤΑΕ ΚWOΝ DO έγινε ευρύτατα αποδεκτή. Η κοινωνική μου θέση, το πλεονέκτημα ότι ήμουν ο ιδρυτής της πολεμικής αυτής τέχνης καθώς και η υγεία μου συνέβαλλαν στη γρήγορα εξάπλωση του TAE KWΟΝ DO σ όλο τον κόσμο.

Η ανάμειξη μου στις πολεμικές τέχνες βοήθησε στη βελτίωση της υγείας που μου έδωσε ο θεός. Ήμουν απ'τη φύση μου εύθραυστος και αδύναμος γι αυτό και στην ηλικία των 15, ο καθηγητής της καλλιγραφίας με παρότρυνε να μάθω TAEK KYΟΝ. Tο 1938 λίγες μέρες προτού φύγω απ' την Κορέα για -να σπουδάσω στην Ιαπωνία, μπλέχτηκα σ' ένα επεισόδιο, πράγμα που θα' κανε δύσκολη την επιστροφή μου στην πατρίδα γιατί υπήρχε, ο φόβος αντιποίνων. Αποφάσισα .να γίνω μαύρη ζώνη στο Καράτε καθώς βρισκόμουν στην Ιαπωνία. Ήθελα να αποκτήσω την ικανότητα να προστατεύω αποτελεσματικά τον εαυτό μου ενάντια σ'όλους όσους ήθελαν να με βλάψουν. Όχι μόνο .κατάφερα να γυρίσω στην Κορέα, αλλά και. ηγήθηκα και της εθνικής απελευθερωτικής κίνησης.. Όπως συνέβηκε με τόσους άλλους πατριώτες στη διάρκεια .της ιστορίας του ανθρώπου, έτσι κι εγώ με τις ενέργ'ειές μου προκάλεσε την οργή αυτών που βρίσκονταν σε θέσεις ισχύος. Φυλακίστηκα για ένα διάστημα σε Γιαπωνέζικες στρατιωτικές φυλακές. Τον Ιανουάριο του 1946 διορίστηκα ανθυπολοχαγός του στρατού της Κορέας και τοποθετήθηκα στο 4ο σύνταγμα πεζικού σαν. αρχηγός λόχου. Αρχισα να διδάσκω καράτε_ στους στρατιώτες μου, σαν μέσο φυσικής και πνευματικής- εξάσκησης. Τότε μόνο , κατάλαβα ότι έπρεπε να αναπτύξουμε την δική μας εθνική πολεμική τέχνη, ανώτερη και στο πνεύμα και στην τεχνική απ'το Γιαπωνέζικο καράτε. Πίστευα ότι διδάσκοντας αυτή την τέχνη σ'όλη τη χώρα θα μπορούσα να εκπληρώσω την υπόσχεση που είχα δώσει σε 3 συγκροτούμενους μου που είχαν φυλακιστεί και αυτοί από τους Γιαπωνέζους. Ο λόγος που ο λαός μας υποφέρει μ'αυτό τον τρόπο στα χέρια των Γιαπωνέζων είχα πει" είναι γιατί. οι προγονοί μας απέτυχαν να κυβερνήσουν σωστά. Εκμεταλλευόταν το. λαό και τελικά έριξαν τη χώρα σε ξένη κυριαρχία. Αν ποτέ κερδίσουμε. πάλι την ελευθερία και την ανεξαρτησία μας, να μη γίνουμε εμείς οι κυβερνήτες των ανθρώπων. Αντίθετα, ας αφοσιωθούμε στο να συμβουλεύουμε αυτούς που κυβερνούν". Με αυτή τη φιλοδοξία στη σκέψη μου, άρχισα να αναπτύσσω νέες τεχνικές συστηματικά, απ'το Μάρτιο του ίδιου χρόνου. Μέχρι το τέλος του 1954 είχα σχεδόν ολοκληρώσει την ίδρυση μιας νέας πολεμικής τέχνης για την Κορέα και στις 11 Απριλίου 1955 της δόθηκε η ονομασία ΤΑΕ ΚWΟΝ DO.

Στο πνευματικό επίπεδο, το ΤΑΕ ΚWΟΝ DΟ πηγάζει απ'τις παραδοσιακές ηθικές αρχές της. Ανατολής και φυσικά απ'την προσωπική μου φιλοσοφία. . Παρόλο που το ύψος μου. είναι μόνο ενάμισι μέτρο περίπου, είμαι περήφανος γιατί έζησα σύμφωνα με τις ηθικές μου πεποιθήσεις. Προσπάθησα πάντοτε να μάχομαι στο πλευρό της δικαιοσύνης, χωρίς να φοβάμαι οτιδήποτε. Πιστεύω ότι αυτό το κατόρθωσα χάρη στην αστείρευτη δύναμη και αδάμαστο πνεύμα που μου έδωσε το ΤAΕ ΚWOΝ DO. Οι τεχνικές του ΤAE ΚWΟΝ DO βασίζονται σε αρχές .της σύγχρονης επιστήμης και κυρίως στη Φυσική του Νεύτωνα που μας διδάσκει πω να παράγουμε τη μέγιστη δύναμη. Oι στρατιωτικές τακτικές της επίθεσης και της άμυνας έχουν επίσης χρησιμοποιηθεί. θέλω να ξεκαθαρίσω κάτι. Παρόλο που προανέφερα .πως έμαθα καράτε και ΤΑΕΚ ΚΥΟΝ, εν τούτοις οι θεμελιώδεις θεωρίες και αρχές του TΑΕ ΚWΟΝ DO είναι εντελώς διαφορετικές από οποιαδήποτε άλλη. πολεμική τέχνη στον κόσμο. Το Μάρτιο του 1959 η στρατιωτική ομάδα επιδείξεων ΤΑΕ KWΟΝ DO σε περιοδεία στο εξωτερικό επισκεφθήκαμε το Νότιο Βιετνάμ και την Ταϊβάν. Ήταν η πρώτη φορά στην ιστορία της Κορέας που γινόταν, κάτι τέτοιο, κατά τη διάρκεια αυτής της περιοδείας ανανέωσα την απόφαση μου. να αφήσω την πνευματική κληρονομιά μου στον κόσμο με τη μορφή του ΤΑΕ ΚWΟΝ DO και σχημάτισα τα ακόλουθα βασικά ιδανικά για τους ασκούμενους: 1)Αναπτύσσοντας ορθολογιστικό μυαλό και. δυνατό σώμα θα αποκτήσουμε σιγουριά στον εαυτό μας για να στεκόμαστε πάντοτε στο πλευρό της δικαιοσύνης . 2) θα ενωθούμε με όλους τους ανθρώπους σε μια κοινή αδελφότητα άσχετα από θρησκεία, φυλή, εθνικούς ή ιδεολογικούς φραγμούς. 3) θα .αφοσιωθούμε στη δημιουργία μιας .ειρηνικής ανθρώπινης κοινωνίας στην οποία η δικαιοσύνη, η ηθική, η σιγουριά κι ο ουμανισμός θα κυριαρχούν.

Αποφάσισα επίσης να αφοσιωθώ στην ευρεία εξάπλωση του ΤΑΕ ΚWΟΝ DO σε όλο τον κόσμο, με την ελπίδα ότι θα ήταν το μέσο με το οποίο θα μπορούσε να επιτευχθεί η. ένωση της διαιρεμένης μου πατρίδας. Η μελέτη μου στο ΤΑΕ ΚWΟΝ DO χωρίστηκε σε 2 μέρη: πνευματική πειθαρχία και τεχνική τελειοποίηση. Επειδή το ανθρώπινο πνεύμα ανήκει στο βασίλειο της μεταφυσικής, το τι εννοώ λέγοντας πνευματική πειθαρχία είναι δύσκολο να περιγραφεί. Δε μπορούμε ν'αγγίξοϋμε, ακούσουμε ή να δούμε το πνεύμα ενός ανθρώπου. Είναι κάτι το ευρύτερο και βαθύτερο απ' ότι μπορούμε να κατανοήσουμε. Απ' αυτή την άποψη, εγώ (ή ο καθένας γενικά) είμαι μονάχα άλλος ένας μαθητής που συμμετέχει στην συνεχή κι ατέλειωτη διαδικασία της μάθησης» Προσπαθώ να καταλάβω την πνευματική διάσταση του ΤΑΕ ΚWΟΝ DO μαθαίνοντας τα ιδανικά του και κατανοώντας το πλήρες νόημα καθενός απ'τα Χιουγκ. Αν θεωρήσουμε τον εαυτό μας σαν ένα με το TΑΕ ΚWΟΝ DO θα το σεβαστούμε όπως σεβόμαστε το ίδιο μας το σώμα και έτσι ποτέ δε θα χρησιμοποιήσουμε το ΤΑΕ ΚWΟΝ DO για κακό σκοπό. Tα ονόματα των Χιονγκ έχουν δοθεί απ'τα ονόματα των πιο επιφανών ανθρώπων στη διάρκεια των 5.000 χρόνων της Κορεάτικης Ιστορίας. Η σωστή κατανόηση των Χιουγκ οδηγεί στη συνειδητοποίηση ότι το ΤΑΕ ΚWΟN DO είναι, πολεμική τέχνη που πρέπει να χρησιμοποιείται μόνο για την αυτοάμυνα και, μονάχα για δίκαιους σκοπούς. Γι'αυτό στη μακροχρόνια ιστορία της Κορέας οι στρατιωτικές δυνάμεις της δε χρησιμοποιήθηκαν για την εισβολή εναντίον γειτονικών κρατών ούτε για οποιαδήποτε άλλο σκοπό παρά μ6νο για την εθνική άμυνα.. Όσον αφορά το τεχνικό μέρος δημιούργησα μια μεγάλη ποικιλία από . τεχνικές οι οποίες μπορούν να χρησιμοποιηθούν σ'όλες σχεδόν τις περιπτώσεις. Βασίζονται στις ακόλουθες αρχές:

1.- Όλες οι κινήσεις έχουν σχεδιαστεί ώστε να παράγεται η μέγιστη δύναμη σύμφωνα με επιστημονικές μεθόδους και την αρχή της κινητικής ενέργεια

2.- Οι αρχές που αφορούν τις τεχνικές είναι τόσο ξεκάθαρες που ακόμη και ένας άσχετος από TAE ΚWΟΝ DΟ να είναι ικανός να διακρίνει τη σωστή απ' τη λανθασμένη κίνηση.

3.- Η απόσταση και η γωνία κάθε κίνησης πρέπει να ορίζεται με ακρίβεια για να επιτυγχάνεται αποτελεσματικότερη επίθεση και άμυνα.

4.- Ο σκοπός και ο τρόπος κάθε κίνησης πρέπει να είναι ξεκάθαρος και απλος για να διευκολύνεται η διδασκαλία και η μάθηση.

5.- Πρέπει να αναπτύσσονται σωστές μέθοδοι διδασκαλίας ώστε όλοι, νέοι & γέροι, άνδρες και γυναίκες απολαμβάνουν .τα ευεργετήματα του ΤΑΕ ΚWΟΝ DO

6.- Πρέπει να επινοούνται σωστές αναπνευστικές μέθοδοι ώστε αυξάνεται η ταχύτητα κάθε κίνησης και να μειώνεται η κούραση.

7.- Η επίθεση πρέπει να γίνεται εναντίον κάθε ζωτικού σημείου του σώματος η άμυνα πρέπει να γίνεται ενάντια σε κάθε είδος επίθεσης.

8.- Από επιθετικά εργαλεία πρέπει να χρησιμοποιούνται (αν χρησιμοποιούν" μόνο εκείνα που χρησιμεύουν για την κάλυψη μερών του ανθρώπινου σώματος,

9.- Κάθε κίνηση είναι εύκολη στην εκτέλεση της κι έτσι επιτρέπει στο μαθητή να απολαύσει το ΤΑΕ ΚWΟΝ DO και σαν άθλημα και σαν δημιουργία.

10.- Ιδιαίτερη βαρύτητα πρέπει να δοθεί στην αποφυγή των τραυματισμών και στη δημιουργία καλής υγείας.

11.- Κάθε κίνηση πρέπει να είναι αρμονική και ρυθμική ώστε το ΤAΕ ΚWΟΝ DΟ να είναι κι αισθητικά ευχάριστο.

12.- Κάθε κίνηση στα Χιονγκ, πρέπει να εκφράζει την προσωπικότητα και το πνευματικό χαρακτήρα του προσώπου απ'το οποίο το Χιουγκ πήρε την ονομασία του. Προσκόλληση σ'αυτές τις βασικές αρχές είναι αυτό που κάνει το ΤAΕ KWON DO μια πολεμική και αισθητική τέχνη, μια επιστήμη ένα άθλημα. 

 

Ιστορία της Ελληνικής & Κορεάτικης Σημαίας   

Ελληνική Σημαία

Η ιδέα για τη δημιουργία ελληνικής σημαίας βρέθηκε στο προσκήνιο αμέσως μετά την επομένη της αλώσεως, για δύο κυρίως την αφύπνιση της "εθνικής συνείδησης των Ελλήνων (η Βυζαντινή Αυτοκρατορία τόνιζε κυρίως τη θρησκευτική τους συνείδηση, μιας και στην Αυτοκρατορία μετείχαν πολλοί λαοί) και την

αντίσταση προς τον Οθωμανό κατακτητή, ο οποίος ήταν Μουσουλμάνος. Έτσι, σε τοπικό επίπεδο, σχεδιάστηκαν και χρησιμοποιήθηκαν πολλά και διάφορα φλάμπουρα και μπαϊράκια (για τους αρματολούς και κλέφτες) και παντιέρες (για τους ναυτικούς), τα οποία αν και χρωματικά διέφεραν μεταξύ τους είχαν ένα κοινό: το Σταυρό, ο οποίος συμβόλιζε την πίστη στο Χριστιανισμό.

Η πρώτη ελληνική σημαία με τη σημερινή της μορφή (γαλάζιο φόντο και λευκός σταυρός) σχεδιάστηκε, ευλογήθηκε και υψώθηκε το 1807 στη Μονή Ευαγγελιστρίας στη Σκίαθο. Σ' αυτή ο Νήφων όρκισε τους οπλαρχηγούς Θεόδωρο Κολοκοτρώνη, Ανδρέα Μιαούλη, Παπαθύμιο Βλαχάβα, Γιάννη Σταθά, Νικοτσάρα, τον Σκιαθίτη διδάσκαλο του Γένους Επιφάνιο - Στέφανο Δημητριάδη και πολλούς άλλους, μετά από μεγάλη σύσκεψη που έκαναν στο Μοναστήρι για να καταστρώσουν το σχέδιο δράσης τους. Παραλλαγή της αποτελεί η σημαία του Παπαφλέσσα, φτιαγμένη από το ράσο και τις λόξες της φουστανέλας ενός συμπολεμιστή του. Μετά την απελευθέρωση έγινε η πρώτη επίσημη σημαία της Ξηράς του ελεύθερου Ελληνικού Κράτους και μέχρι το 1978 επίσημη σημαία της Ελλάδας.

Η πρώτη ελληνική σημαία, ως επίσημη σημαία (σταυρός στην πάνω εσωτερική γωνιά και 9 γαλανόλευκες λωρίδες) αναρτήθηκε το 1823 στην Κόρινθο, μόλις αυτή απελευθερώθηκε μετά από 364 χρόνια σκλαβιάς και έγινε η πρώτη πρωτεύουσα του νέου ελληνικού κράτους. Επίσημα, η ελληνική σημαία θεσπίστηκε στην Α' Εθνική Συνέλευση της Επιδαύρου (Ιανουάριος 1822), ανταποκρινόμενη στην ανάγκη υπαγωγής όλων των επαναστατικών σωμάτων σε μια ενιαία αρχή. Χρώματα της το λευκό και το γαλάζιο, με το σταυρό. Ενδιαφέρον είναι το ότι μέχρι και το 1828, υπήρχε ξεχωριστή σημαία για τα εμπορικά και τα πολεμικά πλοία. Αυτή έγινε η σημαία Θάλασσας του Ελληνικού Κράτους, που με το Νόμο 8541 της 21ης Δεκεμβρίου 1978 αποτελεί την επίσημη κρατική σημαία.

Συμβολισμός   

Ο Σταυρός συμβολίζει τη χριστιανική πίστη: κατά τη διάρκεια των σκοτεινών χρόνων της Οθωμανικής κατοχής, η Ορθόδοξη Εκκλησία βοήθησε τους σκλαβωμένους Έλληνες να διατηρήσουν τα πολιτιστικά τους χαρακτηριστικά (ελληνική γλώσσα, βυζαντινή θρησκεία, εθνική ταυτότητα), με το θεσμό των κρυφών σχολειών. Το λευκό χρώμα συμβολίζει την αγνότητα του ελληνικού λαού, τα χιονισμένα βουνά, τις αφρισμένες θάλασσες και τις φουστανέλες των στεριανών αγωνιστών. Το γαλάζιο χρώμα τη σοβαρότητα και δύναμη των αγώνων του Έθνους, τον ελληνικό ουρανό, τις γαλάζιες θάλασσες και τις γαλάζιες βράκες των θαλασσινών. Αξιόλογη είναι η συσχέτιση της ελληνικής με την ισλανδική σημαία.

Ο αριθμός των γραμμών είναι βασισμένος στον αριθμό των συλλαβών της φράσης «Ελευθερία ή Θάνατος», σύνθημα κατά την Ελληνική Επανάσταση. ¶λλοι υποστηρίζουν πως ο αριθμός των γραμμών στη σημαία είναι ο αριθμός των γραμμάτων της λέξης «Ελευθερία», λέξη η οποία ενέπνεε τις ψυχές των υπόδουλων Ελλήνων προς τον αγώνα για την Ελευθερία μετά από 400 χρόνια σκλαβιάς. Έτσι, ονομάστηκε κυανόλευκη ή γαλανόλευκη. Το σχέδιο με τις εναλλασσόμενες γαλάζιες και λευκές γραμμές είχε διαλεχτή λόγω της ομοιότητας με την κυματώδη θάλασσα του Αιγαίου που περιβάλλει τις ακτές της Ελλάδας.

Στις 27 του Οκτώβρη, παραμονή της επετείου του ΟΧΙ, γιορτάζεται και τιμάται η Ελληνική σημαία. Σε όλους τους αγώνες του Έθνους, οι Έλληνες πολέμησαν και υπερασπίστηκαν με τη ζωή τους το ιερό αυτό σύμβολο. Στην Κύπρο για πρώτη φορά υψώθηκε στις 6 Σεπτεμβρίου 1902 από το Μητροπολίτη Κιτίου Κύριλλο Β', στην ιερά Μονή Τροοδίτισσας, με πρωτοβουλία του Ηγούμενου της Επιφάνιου και στην παρουσία πολλών έγκριτων πολιτών της Λεμεσού.

Ύμνος εις την Eλευθερία   

Ο Ύμνος εις την Ελευθερία γράφτηκε το 1823 από τον Διονύσιο Σολωμό. Το αξιοπερίεργο σ' αυτό το ποίημα είναι ότι γράφτηκε πρώτα στα ιταλικά και μετά μεταφράστηκε στα ελληνικά. Επίσης μεταφράστηκε και στα αγγλικά - γαλλικά, ταξίδεψε στην Ευρώπη, έκανε γνωστό το Σολωμό στο εξωτερικό και ενίσχυσε το πνεύμα του Φιλελληνισμού. Μελοποιήθηκε από το Νικόλαο Μάντζαρο (φωτογραφία) και από το 1865, με βασιλικό διάταγμα, οι δύο πρώτες στροφές καθιερώθηκαν να είναι ο Εθνικός Ύμνος των Ελλήνων.

Ο Σολωμός έγραψε αυτό το εξαίσιο ποίημα, αν και μόλις 25 ετών, εμπνευσμένος από την Ελληνική Επανάσταση του 1821. Στο ποίημα του υμνεί την Ελευθερία την οποία παρομοιάζει με γυναίκα και την ταυτίζει με την Ελλάδα. Είναι βγαλμένη μέσα από τα κόκαλα των Ελλήνων - κάτι που επαναλαμβάνεται συχνά μέσα στις 158 στροφές του ποιήματος.

Ο ποιητής κάνει αναφορά στην κατάσταση της Ελλάδας την περίοδο της Τουρκοκρατίας (δυστυχία, εμφύλιοι πόλεμοι, φοβέρα, σκλαβιά, άθλιες συνθήκες ζωής). Αναφέρει - ότι το Ελληνικό Κράτος ζητά βοήθεια από τις ξένες δυνάμεις, η οποία δεν έρχεται ποτέ. Η κατάσταση ήταν ολέθρια όμως το 1821 τα παιδιά της Ελλάδας χύθηκαν με ορμή στον αγώνα για την ελευθερία της πατρίδας. Λέει ότι οι ξένες δυνάμεις χαίρονται με την πορεία που έχουν πάρει τα πράγματα (επανάσταση). Είναι έτοιμες να την εκμεταλλευθούν, ενώ οι Τούρκοι σπέρνουν παντού φρίκη και θάνατο σαν τα θεριά. Όμως η Ελλάδα μένει ακλόνητη, υπομένει τα πάντα και από αυτή την κατάσταση αντλεί θάρρος και ανδρεία. Αποφασίζει να ξεσηκωθεί αψηφώντας την αριθμητική υπεροχή και τη δύναμη των Τούρκων, μόνη της, βασιζόμενη στα παιδιά της που είναι ισάξια με τους παλιούς Σπαρτιάτες.

Η Επανάσταση ξεκινά από την Πελοπόννησο και στέφεται με επιτυχία, αλλά το τίμημα είναι βαρύ (θάνατοι, δυστυχία). Ο ποιητής κάνει εκτεταμένη αναφορά και περιγράφει ζωντανά την πολιορκία και τη μάχη του δυνατότερου οχυρού των Τούρκων στην Πελοπόννησο, του κάστρου της Τριπολιτσάς. Επίσης αναφέρεται και στην αυτοθυσία μερικών γυναικών που προτίμησαν το θάνατο από την ατίμωση. Ακόμη ο ποιητής μνημονεύει και τη σημαντική μάχη των Δερβενακίων όπου δίνεται το τελειωτικό χτύπημα στους Τούρκους.

Μεγάλη αναφορά γίνεται επίσης σε ένα άλλο σημαντικό γεγονός της ελληνικής Επανάστασης, την πολιορκία του Μεσολογγίου, οχυρού των Ελλήνων στη Στερεά, από Τούρκους και Αιγυπτίους συμμάχους και στην ηρωική έξοδο των "Ελεύθερων Πολιορκημένων". Κατά τη διάρκεια της πολιορκίας οι Έλληνες πολέμησαν ηρωικά και αντιστάθηκαν στην πείνα και στην εξαθλίωση που επικρατούσαν, αφού είχαν τελειώσει οι προμήθειες.

Σπουδαίο ρόλο σε όλο τον αγώνα και κυρίως σε αυτή την έξοδο που έγινε την περίοδο του Πάσχα, έπαιξε η εκκλησία η οποί α υποστήριξε πνευματικά και ψυχικά όλο τον Ελληνικό κόσμο. Ένα άλλο γεγονός που συγκλόνισε το Χριστιανικό κόσμο και αποτέλεσε πηγή θάρρους για τους Έλληνες, ήταν ο απαγχονισμός του Πατριάρχη Γρηγορίου Ε' στην Κωνσταντινούπολη ανήμερα το Πάσχα.

Τέλος ο συγγραφέας αναφέρεται σε ένα μεταγενέστερο πρόβλημα που ξέσπασε μετά την Επανάσταση και διήρκεσε πολύ καιρό: την διχόνοια και τον αλληλοσπαραγμό με σκοπό τη διεκδίκηση της εξουσίας. Τονίζει με έμφαση και σκληρά λόγια ότι όλοι οι αγώνες και οι θυσίες πάνε χαμένες και η πολυπόθητη Ελευθερία θυσιάζεται στο βωμό της πολιτικής.

Ο Σολωμός είναι συνεπαρμένος από το μεγαλείο της Ελληνικής Επανάστασης. Υμνεί τους αγνούς μαχητές για τους αγώνες και τις θυσίες τους για το υπέρτατο ιδανικό των λαών, την Ελευθερία. Νιώθει υπερήφανος ως Έλλην, αλλά είναι ταυτόχρονα ρεαλιστής, περιγράφοντας με ζωντάνια τις καλές και τις κακές στιγμές της πορείας του Ελληνικού Έθνους. Αγωνιά και φοβάται για το μέλλον της Ελλάδας, γνωρίζοντας τη φύση και τις αδυναμίες του Έλληνα.

TaeGuk-Ki (η κορεατική σημαία)

Πολλοί άνθρωποι έχουν την κορεατική σημαία στα κοστούμια τους, χωρίς γνώση ότι έχουν ένα σημαντικότερο υπόβαθρο από τις περισσότερες κοινές σημαίες.

Η σημαία αποτελείται από τρία μέρη:

Το άσπρο υπόβαθρο, κόκκινος και μπλε κύκλος στο κέντρο και τέσσερα trigrams, ένα σε κάθε γωνία της σημαίας. Το άσπρο υπόβαθρο της σημαίας σημαίνει την ειρήνη. Ο κόκκινος και μπλε κύκλος στο κέντρο καλείται "Taeguk", η προέλευση όλων των πραγμάτων στον κόσμο. Η κεντρική σκέψη είναι το τέλειο, αρμονία και ισορροπία: Μια συνεχείς μετακίνηση μέσα στη σφαίρα του απείρου, με συνέπεια μια μονάδα. Το μπλε μέρος "Taeguk" καλείται "Eum" και αντιπροσωπεύει όλες τις αρνητικές πτυχές της ισορροπίας που είναι χαρακτηριστική για το σύμβολο. Το κόκκινο μέρος καλείται "Yang" και περιγράφει όλα τα θετικά σημεία . Τα τέσσερα trigrams(τρίγραμμα) στις γωνίες (αποκαλούμενες "Kwe" στην Κορεά) επίσης αντιπροσωπεύουν την έννοια των αντιθέτων και της ισορροπίας. Τα trigrams είναι ουρανός (άνω αριστερά) και στην άλλη γη γωνιών, ύδωρ (δεξιά) και στην άλλη γωνία πυρκαγιά . Εξετάζοντας τα σύμβολα των trigrams, μπορείτε να δείτε ότι είναι αντίθετα επίσης. Τρεις συνεχείς φραγμοί (ουρανός) εναντίον τριών σπασμένων φραγμών (γη), κ.λπ. Για τους κορεάτες η σημαία T'aeGuk-Ki τους είναι μια πηγή υπερηφάνειας και έμπνευσης. Κατά τη διάρκεια της ιαπωνικής αρχής περιόδου διαμονής στην Κορέα το 1910 η κορεατική σημαία κηρύχθηκε εκτός από τις δημόσιες θέσεις (με λίγα λόγια τις απαγορεύθηκε η δημόσια προβολή) για περίπου τριάντα πέντε έτη οι σημαίες T'aeGuk κρατήθηκαν κρυμμένες μέχρι την ημέρα της απελευθέρωσης το1945. Η κορεατική σημαία είναι ένα σύμβολο της προσπάθειας αυτής της χώρας για την ανεξαρτησία και την ελευθερία.

 

Διαβάστηκε 3281 φορές Τελευταία τροποποίηση στις Κυριακή, 24 Φεβρουαρίου 2013 16:01

Videos by GAIA